Kursy walut średnie
NBP 2017-08-18
USD 3,6459 +0,55%
EUR 4,2826 +0,67%
CHF 3,7931 +0,96%
GBP 4,7049 +0,67%
Wspierane przez Money.pl
Giełda
GPW (2017-08-18 18:59)
WIG 62053.31 +0,17%
WIG20 - -
mWIG40 4865.55 -0,01%
sWIG80 15366.05 -0,05%
Wspierane przez Money.pl
Depozyty 3m
2017-08-17
WIBID 3M 1,53 +0,00%
WIBOR 3M 1,73 +0,00%
WIBOR 1M 1,66 +0,00%
EURIBOR 3M -0,33 +0,00%
EURIBOR 1M -0,37 +0,00%
Wspierane przez Money.pl
Aby uzyskać dostęp do swojego rachunku kliknij Logowanie do Internetowego Systemu Bankowego.

Informujemy, że Bank Spółdzielczy w Ropczycach w dniu 18.04.2017 r. aktywował w kanale bankowości elektronicznej usługę Invoobill.

Usługa Invoobill to usługa ułatwiająca szybkie i wygodne opłacanie rachunków i faktur.  Klient korzystający z Invoobill-a otrzymuje rachunki lub faktury w formie elektronicznej i może regulować je jednym kliknięciem za pośrednictwem internetowego dostępu do swojego konta bankowego.

Zakładka Invoobill jest widoczna po lewej stronie ekranu po zalogowaniu się i wejściu na zakładkę rachunek.

Szczegóły nowej usługi oraz zasady jej funkcjonowania opisane zostały w załączonych dokumentach: Opisie usługi oraz Regulaminie usługi. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym opisem.

W razie pytań służymy pomocą.  

opis_uslugi_invoobill_w_serwisie_internet_banking.pdf Opis_uslugi_invoobill_w_serwisie_internet_banking.pdf

regulamin_swiadczenia_uslugi_invoobill_w_banku_spoldzielczym_w_ropczycach.pdf Regulamin_swiadczenia_uslugi_invoobill_w_banku_spoldzielczym_w_ropczycach.pdf

 

Rada Bankowości Elektronicznej przy Związku Banków Polskich ostrzega przed nasilającą się ostatnio metodą na tzw. „poczekalnię” z wykorzystaniem złośliwego oprogramowania: Tinba i Vawtrak, dzięki którym hakerzy uzyskują dostęp do rachunku bankowego oraz przeprowadzają transakcję oszukańczą. Działanie ww. malware’ów polega na dodaniu skryptu, który podczas logowania do sesji bankowości internetowej wykonuje następujące czynności: Klient podaje hasło i login do bankowości internetowej, które są następnie przesyłane na serwer hakerów; Na komputerze klienta przez okres czasu około minuty lub dłużej wyświetlany jest komunikat „trwa przesyłanie danych” , „proszę czekać”, „trwa aktualizacja danych” itp.; W tym czasie na podstawie wykradzionego loginu i hasła następuje: logowanie przez hakerów do bankowości internetowej klienta, badanie dostępnych środków, przygotowywanie transakcji oszukańczej, pobranie informacji z banku o konieczności podania kodu SMS lub kodu z listy haseł jednorazowych w celu autoryzacji ww. transakcji. Po tych czynnościach na komputerze nieświadomego klienta skrypt wyświetla komunikat o rzekomych problemach z uwierzytelnieniem i generuje prośbę o wprowadzenie dodatkowego kodu SMA lub kodu z listy haseł jednorazowych w celu prawidłowego przeprowadzenia procesu uwierzytelnienia tożsamości klienta; Nieświadomy użytkownik wprowadzając numer z kodu SMS lub kodu z listy haseł jednorazowych „de facto” autoryzuje transakcję oszukańczą myśląc, iż dokonuje dodatkowego uwierzytelnienia swojej tożsamości; W celu opóźnienia identyfikacji kradzieży po wykonaniu przelewu, na zainfekowanym komputerze wyświetlany jest przez trojan komunikat przez hakerów o rzekomych pracach modernizacyjnych i przymusowej przerwie w pracy bankowości internetowej. Ponadto dzięki takim malware’om przestępcy mogą utworzyć nowy przelew zdefiniowany i posiadając już hasło i login do systemu transakcyjnego klienta, mogą samodzielnie dokonywać transakcji oszukańczych z użyciem utworzonego przez siebie przelewu zdefiniowanego (takie przelewy nie wymagają dodatkowej autoryzacji). W związku z powyższym w przypadku gdy użytkownik bankowości internetowej dostrzeże nietypowe działanie systemu bankowości internetowej m. in. wyżej opisane powinien: nie podawać dodatkowych informacji w celu „uwierzytelnienia” swojej tożsamości; bezzwłocznie skontaktować się ze swoim bankiem w celu powiadomienia banku o odbiegającym do typowego działaniu bankowego serwisu transakcyjnego; zmienić hasło dostępowe do systemu bankowości elektronicznej poprzez kanał telefoniczny lub z użyciem innego komputera. Dobrze byłoby gdyby użytkownik podczas dostrzeżenia ww. anomalii zrobił zrzut ekranu (wciskając przycisk na klawiaturze „PrtScn” i wklejając go do nowego pliku w programie np. „Paint”). Zrzut ten może być pomocny bankowi przy identyfikacji zagrożenia.

Uprzejmie informujemy o pojawieniu się nowej kampanii dystrybuującej malware Nymaim. Malware Nymaim jest bardzo groźnym, złośliwym oprogramowaniem, które jest ciągle rozwijane przez przestępców, za jego pośrednictwem mogą oni min. modyfikować treść stron bankowości internetowej na zarażonym komputerze użytkownika, skłaniając go do wykonania przelewu na swoje konto.

Trojan Nymain został pierwotnie stworzony jako oprogramowanie blokujące dostęp do cennych danych użytkowników, a następnie żądające okupu (tzw. ransomware). Jednak najnowsza wersja zawiera funkcjonalność trojana bankowego opartą na kodzie źródłowym innego szkodliwego programu Goznym, która zapewnia cyberprzestępcom zdalny dostęp do komputerów PC.

Mając na uwadze należytą ochronę środków zgromadzonych na rachunkach w Banku przypominamy Klientom posiadającym dostęp do rachunku poprzez Internet o konieczności zachowania szczególnej ostrożności podczas korzystania z bankowości internetowej.

Bezpieczeństwo – zalecenia:

  • nie wchodź na stronę logowania do Systemu korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do Banku
  • nie odpowiadaj na żadne e-maile dotyczące weryfikacji Twoich danych (np. identyfikator, hasło) lub innych ważnych informacji – Bank nigdy nie prosi o podanie danych poufnych pocztą elektroniczną
  • zawsze przed logowaniem sprawdź, czy adres strony rozpoczyna się od https://
  • zawsze przed logowaniem zweryfikuj Certyfikat Bezpieczeństwa Banku (dla kogo został wystawiony oraz odcisk certyfikatu), którego szczegóły są dostępne poprzez kliknięcie na symbol kłódki w oknie przeglądarki
  • przed potwierdzeniem operacji uważnie przeczytaj SMS z kodem, aby upewnić się, że dotyczy on właściwego przelewu oraz czy numer rachunku na który wysyłane są środki jest zgodny z zaleceniem klienta
  • unikaj przeklejania numerów rachunków (tj. używania funkcji kopiuj / wklej), zalecane jest ich ręczne wpisywanie do zleceń albo uważne kontrolowanie wklejanego numeru rachunku
  • nie przesyłaj mailem żadnych danych osobistych typu hasła, numery kart kredytowych, itp
  • nie zezwalaj przeglądarce na zapisywanie haseł i nazw użytkownika w formularzach
  • nie przechowuj nazwy użytkownika i haseł w tym samym miejscu oraz nie udostępniaj ich innym osobom
  • unikaj logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach, u znajomych)
  • dbaj o bezpieczeństwo Twojego komputera, instaluj tylko legalne oprogramowanie oraz wszystkie zalecane poprawki
  • zawsze używaj zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego oraz zapory (firewall)
  • zachowaj szczególną ostrożność przy instalacji oprogramowania na komputerze, w szczególności nie należy instalować albo uruchamiać oprogramowania z niepewnych źródeł
  • dbaj o to, aby Twoja przeglądarka internetowa była zawsze aktualna
  • zawsze kończąc pracę korzystaj z polecenia – Wyloguj

 

W przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania bankowości internetowej skontaktuj się z Bankiem.



 
Zamknij x
W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.